.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا بانکداری اسلامی را به شوخی گرفته اید!
سید امیر خاکزادیان

شمال نیوز: همانطور که مشاهده فرمودید  عملیات ادارات، نهاد ها، مجلس محترم و دولت عزیز در خصوص جهاد اقتصادی و پس از آن حمایت از خود باوری کشور ، در همان روش عادیشان یعنی فقط در حد تماشای گذر زمان خلاصه شده ، لذا این مقاله فراخوانی برای آشنائی مردم عزیز با خلاء موجود توسط چند کارگروه تولیدی از جهات گوناگون، کارشناسی و  پیشنهاد شده است.
این نوع عملیات از جنس عملیات بانکی بوده که کاملا تغییر کاربری داده و صد البته برای کل منابع مرتبط ، از جمله خود بانک ها بسیار عملی و سود آور( از نوع حلال) است و می تواند براحتی مسیر خروج از بحران اقتصادی را  تسهیل نماید ، در عین حال عزیزان ناظر در عرصه های اقتصادی و علمی با عنایت به این پیشنهاد  نیز ممکن است به نوعی واقعی برای اصلاح اقتصاد ترغیب  شده و حرکت آغاز کنند.

این پیشنهاد بر گرفته از طرحی به نام (بانک اشتغالزا ویژه جوانان) میباشد که بنا به فراخوان دولت در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی به استانداری مازندران تقدیم گردید ، اما به همراه 7 طرح دیگر در آن اداره محترم بی سرانجام ماند و درنهایت مفقود شد !
آشنائی با طرح : با ورود به خیابانهای هر شهر در اولین نگاه ها مشاهده می کنید تعداد بیحسابی واحد ساختمانی مربوط به مایملک ملت وجود دارد (شعبات بانک ها) که از نظر ، مکان ، ابعاد ، کیفیت و زیبائی  در رده بهترین ها میباشند ، اما برخلاف وظایف شان در نسبت سرمایه گذاری ، کمترین کارائی و کمترین اشتغال زائی و بهره وری در جامعه را به خود اختصاص داده اند .
این مکان های خدماتی با مشخصات مطلوب یاد شده ، طوری برنامه ریزی شده اند که به هنگام ساخت و ساز موجب گرانی عمدی مکان های اطراف خود شده اند ، و در نوع سرمایه گذاری های خرد و کلان کشور نیز اثرگزاری زیادی داشته و موجب  نوعی نگرش روزمره گرایانه بین عوام شده اند ، در نهایت کند شدن روش های تولید و کسب آرام و حلال با انگیزه متعالی را سبب گردیدند و افکار آحاد جامعه را به سوی نگرش تبدیل سریع کالا به پول و تبدیل پول به مکان های بی ارزش و غیراقتصادی را دامن زه اند .  این عملیات مخفی تماما به جهت اثر های اقتدار نمایانه همین املاک با اسم (مال مردم) و در باطن ابزار نابودی کشور شده اند ، این مکان ها به عنوان شعب بانکی که مانند قارچ روئیده اند و در سراسر کشور در حال خودنمائی میباشند .
 در بین این مستنددات ، مدیران گرداننده جهت پول ، اگر میخواستند میتوانستند حد اقل در سالهای جهاد اقتصادی با بخش تولید کشور همفکر شده و قدری عملیاتی میشدند تا حمایت از تولید داخلی پول مردم را درون کشور به گردش در آورده  و پول خوابیده را از کاخ سازی خارج کرده و به گردش درآورند و پس از مدتی به بخش مولد کشور مجددا رونق داده و با این عمل ، خودشان نیز از روز گذرانی خارج شوند .
اینک  توضیح نوع عملیات آغازین به برکت جهاد اقتصادی در بخش مالی کشور.

1-    ظرف مدت یک سال  کلیه شعب بانکها ، موسسات ، قرض الحسنه ها ، مکانی در طبقه دوم ویا بالاتر در خیابان های شهری به قیمت روز انتخاب و خریداری میکنند تا پولی که باید صرف خرید ملک در جامعه می شد بلاتکلیفی خارج و صرف رونق مادی در مکان های درجه  4 و 5  شهری شود . با این عمل طبقات کم مصرف شهر به جایگاه واقعی خود رسیده و مقداری از پولهای بلوکه شده نیز به مالکان اصلی یعنی مردم شهر و کشور بازگردانده میشود .
2-    بانکها بنا به تفکر شخصی مدیریت کلان بانکی و توان مالی و توان بکار گیری فرصت های شغلی شهرستان خود ، باید اقدام به تجهیز آن مکان جدید کنند تا برای ورود مردم یا همان مشتری های قدیمی که اکثرا با اکراه وارد بانک ها میشوند ( بنا به یک تحقیق جامع از میان اقشار گوناگون جامعه ) برای مشارکت در مکان جدید ترغیب ایجاد کنند ، این اقدامات میتواند بنا به تفکر مدیرت بانک متغیر باشد .  مانند ایجاد پله های برقی ، ایجاد وردی های شیب دار که در آن عابر بانک های متعدد و دارای امنیت نصب شده باشد تا در شان مشتریان این کشور اسلامی مان باشد  و در عین حال مکان های عابر بانک فعلی نیز از کناره های بانک ها و پیاده رو ها جمع آوری گردد و یا . . . .
3-     همانطور که مستحضرید واقعیت وجود بانک بر پایه خدمت رسانی به بخشهای درآمد زای جامعه ، تعریف شده و این اقدام موجب میگردد هزاران هکتار از با ارزش ترین املاک  اقتصادی کشور مجددا در خدمت درآمد زائی مردمی قرار گیرد و با شروع درآمد زائی به تعداد کمک حالهای بنگاه های خدماتی نظیر خود بانکها افزوده گردد .
4-    با کوچ مقتدرانه و به موقع شعبه ها به طبقات بالا و بالطبع آزاد سازی مکان های  اقتصادی ، به طور میانگین میشود در کشور هزاران واحد (مجتمع) تولیدی ،  تجاری ، خدماتی ، صنایع دستی و گردشگری و ... را فعال سازی کرد که کارجویان با کمترین هزینه بتوانند غرفه های استیجاری را به خدمت بگیرند و تا زمانی که خداپسندانه خدمت رسانی کنند بدون ترس از مالک برای چند سال متوالی (میانگین 5 ساله) خادم شهر و کشور شوند و با پرداخت اجاره بها پول حلالی نیز برای کسانی که در بانکها سرمایه گذاری کرده اند ایجاد کنند این گروه در صورت کمکاری مکان از آنان گرفته و به واجد شرایط دیگری سپرده می شود در صورت ارتقاع معیشتی واحد ، مدیر غرفه با تاییدیه ای مبنی بر حسن مدیریت ، به بازار(خیابان) که مکانی دشوار تر و حساب شده تر است روانه میشوند ، در این حال عملا اجاره بهای پرداختی این غرفه ها به خودشان هم بازخواهد گشت چرا که خودشان نیز ممکن است در بانکی سرمایه گذاری کرده باشند .

این موارد در حالی به حضور مدعوین ارائه میگردد که سالها از پیشنهاد ایجاد بانک اسلامی گذشته است و هنوز چرخش بروکراسی اداری(هدیه ی غرب) واقعیت بانک اسلامی را از حالت تعلیق خارج نساخته تا بشود برای آن نظری پیشنهاد کرد ، آیا تا کنون زمان زیادی را به حدر نداده ایم تا با گوش دل به حرف وجدان توجه کنیم ؟  از دامی که سیاست خارجی به نام بانک برای جهانیان تدارک دیده است  فقط با آرامش میشود خارج شد ، تا اینجا هنوز كاري براي توليدي هاي ضربه خورده انجام نشده و تمامي اداره جات مرتبط تنها در لفافه برای کمک به تولید بسیج شده اند .  آیا به بانك ها تا کنون باديد مشكل آفرين اصلي نگریسته اید ؟ هنوز براي ارتباط پر ضرر بين بانك و توليد  برنامه اي طرح و اجرا نشده اما شاهدیم که هنوز مانند گذشته براي جذب واحد هاي توليدي جدید و ناآگاه به عرصه شراکت با بانک رايزني های مشابه گذشته میشود ، از همان نوعی که ورشکستگی واحد های قبلی را سبب شده .
در كشور ما و هر كشور ديگري بانكها يا همان نقاط زيبا و كار شده اي كه در بهترين جاهاي شهر وجود دارند در اصل نقاط درد مي باشند و كه به موقعش توسط ارتباطات پيچيده اي به كليد هاي قرمز رنگي كه در خارج از كشور قرار دارند متصل شده اند ، و هرگاه به هر دليلي افرادي كه به اين كليد ها دست رسي دارد اگر به آن مختصر فشاری وارد کنند نقاط مذكور در داخل كشور متورم شده و توليد درد هاي سخت و جانكاهي در پيكره توليد و بخش مولد و در نهایت کشور حادث مي کند .
با آن همه اقدامات شناسائي و دقت هاي كلاسه شده در چارت های مقررات بانك ، چگونه افراد معدودی توانسته اند وام و سرمايه كشور را در جاي غير به كار ببرند ؟ و با كمال تاسف هنوز براي اين علت معلولي نیز توسط بانکها به کشور معرفي نشده !  اين همه اقدامات بازدارنده كه نوشته و نانوشته توسط بانك به نام كنترل مسير پول در توليد اعمال مي شود  فقط به مانعي براي جلوگيري از توليد بدل شده . در اين بين فراموش نکرده ایم كارمندان محترم بانكها بسته به فراخور آزادند به نام وام ، راحت تر از هر کس دیگر از اداره شان بردارند . و بسته به اطلاعاتي كه از بازار دم دستشان دارند ماشين ثبت نام كنند ، زمين خريد و فروش كنند ،  و ساده تر ها  براي خودشان باغ و ويلا بسازند كه شايد يك  گاو داري بزرگ هم درونش داشته باشد و به وقتش هم اگر بازارخوب نباشد آن مقدار پولي را كه مي توانند بگيرند را توسط برادر و خواهر و افراد معتبر به امثال بنده و شما اگر نياز مند باشيم ، بهره اي بدهند ، البته آنها از همكار کنار دستي ، يا به عبارتي خانواده بزرگ بانكي به عنوان ضامنو جایگذین وسیقه استفاده کرده اند !! با اين همه آزادي در نحوه تاراج اموال ملت ، تازه برخي از مديران بانك ها مفتخر به دريافت نشان شواليه اروپا هم شده اند .( خوب است معناي شواليه در اروپا را بگویم ) زماني كه اروپائيان مسیحی مقابل اسلام صف آرائي كرده بودند و درحماقت و استكبار پافشاري ميكردند افرادي بودند كه براي مبارزه با اجتماع مسلمان پيشرو بودند و از جان و مال وآنچه داشتند گذشتند تا جلوي اسلام آزاد را با جنگ بگيرند ، اين افراد شواليه ناميده شدند و هنوز هم اروپا به آنان می بالد .   عزیزان    بارها در قرآن از ما و کشورمان به عنوان حامي اسلام در گردش زمان یاد شده و احادیث هم الی ماشاا... ،  حال شواله اروپا در کشور من ايران  توسط بانك وارد شده و کارت ایرانی دارد ، اکنون او به عنوانش افتخار هم مي كند ، تا بلكه ديگر بانك داران نیز ترقيب شده و با فعاليتشان توسط اروپائيان لقب شواليه بگيرند .  
همانطور که بزرگ مان در سالیان قبل فرموده بودند
(جنگ همه جانبه شروع شده ، بیرق ها افراشته و سربازان دشمن به صف شده اند)
پیشنهاد بالا توسط سربازان جهاد اقتصادی کشور(تولید کنندگان)  باز بینی و اینک تقدیم شما عزیزان گردیده است تا با حمایت شما ، حرکت پیشرونده جهاد اقتصادی در کشور ،  بدست پرتوان شما ایرانیان مورد اصلاح و تقویت  قرار گرفته و سرلوحه ی دیگر نقاط جهان شود.

با تجدید احترام

سید امیر خاکزادیان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.